Overkligt på nått vis

Idag har jag varit med om någonting jag aldig tidigare trott att jag skulle vara med om. Och det är också något som jag alltid kommer att komma ihåg. Innan var jag mest rädd och nervös över att jag skulle svimma. Men det gjorde jag inte! I hela två timmar kunde jag stå/sitta och se på.

Jag har varit med patologen på en OBDUKTION idag. Det var konstigt, men mest intressant. Helt offatbart häftigt att se allt på riktigt det vi tidigare har läst om. Hela anatomi/fysiologi kursen i verklighet!

Efter obduktionen så fick man en dille om att allt luktade lik. När jag och Petra kom hem och skulle bestämma lunch så blev det lite svårt. Det slutade med att vi gjorde pankaka med grädde och sylt. Och det gick hur bra som helst att äta! Gröt var uteslutet också korv. Mitt diskmedel luktade illa och när Petra öppnade skåpluckan till tallrikarna så ryggade hon tillbaka för lukten där påmindes om obduktionen.

Det låter ju inte trevligt med obduktion, men det var verkligen inte så farligt som jag hade trott.
Nu känner jag mig stolt och kan spendera resterande kväll/natt med att studera in inför tentan på min födelsedag. sjukdomslära är ingen kurs att leka med, ingen kurs att sätta sig över på nått sätt. Respekt!
Att lägga sig i sängen och försöka plugga fungerar inte! Mina försök har hittils resulterat i att jag somnat och sover i ungefär tre till fyra timmar! Det är då jag får sitta uppe om nätterna och läsa.

Diskberget växer och jag har diagnos "Tentasjukan"!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0