Nattpoesi, eller ångest!

Såhär kan man känna sig sisådär klockan 00.00 en måndagsnatt. Helt fantatsikt när ångesten väller över och tankarna styr. Nattpoesi gjorde att jag till slut somnade. Men idag är jag nog världens tröttaste människa. En trött människa som snart ska få lära sig allt om venprov. Det innefattar också att jag är livrädd.


Jag är dagens trubbel
Det luddriga svintot
Trasslet i badkarets avlopp
Svenska spelets nitlott

Jag är viljelös och ångestfylld
Patetisk och ledsen
Liten och hjälplös
Egoistisk, som pesten

Det är alltid handling före tanke
Jag är impulsiv, fast mer naiv
Ett stormigt lugn
Jag är ett ofullständigt liv

Jag är den sista godisen i skålen
Choklad som är sur och salt
Jag är stressen inför tentan
Värmen när det borde vara kallt

Jag är byxorna som inte går att knäppa
Ångestens dotter
Känslornas mästare
Jag är ärret på Harry Potter!

Nu måste jag sticka in i duschen.. Och kolla om det sitter en bot på min lånade bil..

lycka du!


Kommentarer
Postat av: Rut

Den påminde lite om den länken Pölsa skicka till dig förut när han björn gustavsson kör något i morgonradion eller så? Eller vad det är?!. Men vilket som..



Du är älskad av många vännen. Nog att du innebär en del trubbel ibland. ;) Men ändå alltid älskad!

Puss

2011-12-01 @ 15:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0