Våga Vägra (erkänna att jackbrickan ligger i fickan) Vinter

Ja, vart ska jag börja? Att jag skällde ut en framtida kollega på kåren eller att jag har skaffat mig en stalker (typ).
Iallafall, våga vägra vintern var temat på kåren i fredags. Meningen var att jag inte skulle gå ut eftersom de senaste helgerna har varit mäktigt fyllda med alkohol och det som hör till. Onsdagarna med för den delen. Men trots det så får syrran med mig ut på Kåren iklädd en 60-tals dress (typ som en gammal baddräkt fast i tyg) som slutar precis nedanför skinkorna, och lite kortare än så.. Förutom dressen så tog vi på oss ett varsit affro och ett par gigantiska solglasögon. Brownspuder i hela ansiktet och så vidare.. En drink drack jag hemma innan vi gick dit, trots att det egentligen krävdes mer (jag avskyr kort-kort-kort). Jag kände mig mer avklädd än påklädd.

Herrana som vi hade med oss var asplakat redan innan vilket gjorde mig lite smått avundsjuk. Men eftersom det är så billigt inne på Kåren så sattsade jag på att dricka några shot. Men inte blev jag berusad. Antingen har personalen bakom baren blandat ut spriten med vatten eller så beror det på något annat oförklarligt?!

Förutom affrodansen som resulterade i två dagarns nackstelhet så skällde jag ut en i personalen i garderoben. Syrran påstod nämligen att hon hade lämnat jack-brickan till killen, då den egentligen låg kvar i fickan. Och där kommer jag "räddaren i nöden" som ska se till att syrran får sin jacka. Pinsamt, mycket mycket pinsamt. Måste i princip leta reda på killens namn och be om ursäkt, för jag var inte så snäll som jag  önskar att jag hade varit. Jag önskar att jag hade haft på mig affrot och solglasögorna precis då. Det kan kännas lite motstridigt att höra om jag och Kholod kan jobba i baren på kåren med tanke på att killen i garderoben var barchefen!

Killen som skriver sms hela dagarna på engelska dessutom, samt ringer 3-7 ggr om nätterna berättar jag om en annan gång.

Happ, imorgon är en ny dag. Kan jag kanske göra något gott för mänsligheten imorgon?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0